Oblíbená DIETA v AKCI

Metabolismus je pro naše tělo velmi důležitý, protože přeměňuje potravu na energii. Udržování správného metabolismu je pro nás důležité, ale také obtížné. Zde jsou některé potraviny, které vám pomohou zlepšit váš metabolismus.

Potraviny, které vám pomohou zlepšit metabolismus

Lean Protein

Potraviny jako vejce, kuřecí maso, krůtí maso, tofu, ryby a luštěniny jsou skvělými zdroji libových bílkovin. Protein vyžaduje více energie na trávení než tuky nebo sacharidy. To znamená, že bdy spotřebovává více energie při trávení potravy a metabolismu bílkovinných potravin. Protein pomáhá udržovat svaly a v konečném důsledku přispívá k vysoké rychlosti metabolismu. Studie prokázaly, že vysoký příjem bílkovin zvyšuje metabolismus a spaluje množství kalorií.

Čtěte také: Máte nízký metabolismus? Zde jsou některé dietní vychytávky, které vám mohou pomoci zvrátit

Celá zrna

Obiloviny jako hnědá rýže, oves, ječmen a quinoa, které jsou bohaté na vlákninu, kterou nelze plně strávit. V důsledku toho jim trvá déle, než se rozloží do trávicího systému, a proto poskytují trvalou energii, která vás udrží sytými na delší hodiny. Vláknina také podporuje vaše tělo při regulaci hladiny cukru v krvi zpomalením vstřebávání glukózy. Studie Harvarda TH Chana uvedla: „Vláknina, živiny a fytochemikálie v celých zrnech mohou zlepšit citlivost na inzulín a metabolismus glukózy a zpomalit vstřebávání potravy, čímž zabrání skokům v krvi.“ Vláknina v celých zrnech je také dobrá pro zdraví střev, a když je zdraví vašich střev dobré, metabolismus bude skvělý. Celá zrna také obsahují komplexní sacharidy, které se opět dlouho tráví a jsou zdrojem energie vedoucí ke zdravému metabolismu.

Ořechy a semena

Ořechy a semínka jsou bohatým zdrojem bílkovin a zdravých tuků. Protein je nezbytný pro stavbu a opravu tkání, včetně svalové tkáně. Svalová tkáň je metabolicky aktivní a pomáhá při spalování kalorií i během odpočinku. Ořechy a semena jsou také bohaté na vlákninu a vláknině potřebuje čas, aby se rozložila, což dává tělu čas na trávení a tím zlepšuje metabolismus.

Čtěte také: Metabolismus a stárnutí: Odborník vysvětluje změny metabolismu, jak stárnete

Zelená listová zelenina

Zelená listová zelenina, jako je špenát, pšeničná tráva, chlorella, spirulina a ječmen, má nízký obsah kalorií, ale je plná úžasných množství živin, jako jsou vitamíny, minerály a antioxidanty. Listová zelenina má vysoký obsah vlákniny, která je skvělá pro podporu trávení, a tím zrychlení metabolismu. Některé druhy zeleniny, jako je salát a okurka, jsou hydratační. Hydratace je velmi důležitá, pokud jde o metabolismus.

Zelený čaj

Ano, váš oblíbený čaj na hubnutí pomáhá zlepšit metabolismus. Zelený čaj je nabitý antioxidanty, které pomáhají spalovat tuky. Zelený čaj obsahuje katechiny, které podporují váš metabolismus. Výzkum ukazuje, že lidé, kteří intenzivně konzumují zelený čaj, mají nižší riziko ischemické choroby srdeční. Takže hned usrkejte svůj zelený čaj se dvěma cíli.

Voda

V neposlední řadě voda. Voda je nejdůležitějším prvkem, pokud jde o metabolismus. Určitě jste slyšeli své maminky nebo babičky, jak na vás ráno nadávají a žádají vás, abyste hned po probuzení vypili sklenici teplé vody, protože chtějí, abyste zlepšili svůj metabolismus. Pití vody vám pomůže vyplavit z těla spoustu toxinů, což je součástí metabolické aktivity. Zůstat hydratovaný je velmi zásadní pro udržení zdravého metabolismu.

Sečteno a podtrženo

Začlenění všech těchto potravin do vaší rutiny je nanejvýš důležité, protože pokud je váš metabolismus správný, většina nemocí se vám bude vyhýbat.

(Tento článek má pouze informativní charakter. Pokud trpíte jakýmkoli stavem nebo poruchou, poraďte se se svým lékařem, než zařadíte jakoukoli dietu.)

Oblíbená DIETA v AKCI






Často kladené otázky

5 potravin, které vám pomohou přirozeně zvýšit váš metabolismus

1. Zelený čaj

Zelený čaj obsahuje látku nazývanou katechin, která může podporovat zvýšení metabolismu a tím i spalování kalorií.

2. Avokádo

Avokádo obsahuje zdravé tuky a vlákninu, což může přispět k lepšímu trávení a zvýšení metabolismu.

3. Špenát

Špenát je bohatý na železo a hořčík, které jsou důležité pro správnou funkci metabolismu.

4. Brokolice

Brokolice obsahuje látku nazývanou sulforafan, která může podporovat proces spalování tuků.

5. Chuťování hrubého ovoce

Hrubé ovoce, jako jsou jablka, hrušky nebo jahody, jsou bohaté na vlákninu, což může pomoci zvýšit metabolismus a podporovat dobré trávení.

Oblíbená DIETA v AKCI

– Metabolismus přeměňuje potravu na energii pro tělo
– Udržování správného metabolismu je důležité, ale obtížné
– Potraviny jako libové bílkoviny, celá zrna, ořechy a semena, zelená listová zelenina, zelený čaj a voda pomáhají zlepšit metabolismus
– Voda je nejdůležitější prvek pro udržení zdravého metabolismu

Pokud se vám náš článek líbil, budu rád, když si přečtěte nějaký další článek a případně nám napíšete i vaší zkušenost s výrobou nebo výběrem bazénu.

Kategorie – móda a krása

Předchozí článekNákupní průvodce: Jak vybrat perfektní omega hodinky dámské✅
Další článekZpůsoby použití kafru pro zdravé a lesklé vlasy
Ahoj, jmenuji se Hanka a jsem blogerka, která se specializuje na témata pro moderní ženy. Snažím se inspirovat a motivovat ženy, aby žily svůj život naplno a nezávisle. Na mém blogu se zaměřuji na různá témata, jako jsou móda, krása, zdraví, vztahy, kariéra a cestování. Mám velkou vášeň pro psaní a ráda sdílím své myšlenky a zkušenosti s ostatními. Snažím se psát z osobní zkušenosti a zahrnuji do svých článků i příběhy a rady od jiných žen. Věřím, že sdílení našich příběhů může pomoci a motivovat druhé ženy.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno