Zdravá snídaně

Zdravá snídaně

Zdravá snídaně

Zdravá snídaně – Pokud se hovoří o zdravé snídani, měla by obsahovat bílkoviny, tuky, vlákninu, vitamíny a jiné živiny v odpovídajícím množství. Bílkoviny umí zasytit na delší dobu a tělo je potřebuje. Malé množství sacharidů a tuků se vyžaduje, aby tělo mělo dostatek energie na dopolední aktivity.

Vláknina zase pročistí organismus a zasytí na delší dobu. Konečný glykemický index by se měl u zdravé snídaně pohybovat v nízké nebo střední velikosti.

 

Dietní snídaně

Jestliže se snažíte zhubnout, měla by mít vaše snídaně dietnější charakter. Mléčné výrobky můžete vyměnit za nízkotučné varianty. Pečiva jezte méně a pouze celozrnné výrobky. Přidejte si více bílkovin – ideálně o dvacet procent. Někdy stačí i menší změny – neslaďte si kávu, čaj, místo džusů pijte jenom vodu.Zdravá snídaně

 

Tipy na zdravé a dietní snídaně:

-          plátek celozrnného chleba, vejce, avokádo – jedná se o komplexní snídani, která vám dodá dostatek energie

-          plátek celozrnného chleba, plátek šunky nebo jedno vejce, rajče a kousek papriky: při této snídani přijmete složené sacharidy, vlákninu, tuky, bílkoviny, minerály, vitamíny a antioxidanty

-          bílý jogurt, ovesné vločky a půlka jablka

-          celozrnná houska, mozzarella a zelenina – nechybí zde bílkoviny, sacharidy, vitamíny, minerály ani vláknina

-          ovocná miska skládající se z kousků různého ovoce, bílý jogurt

-          ovesná kaše připravená s mlékem nebo vodou, kousky ovoce a skořice

About Hanka

Hanka
Ahoj, jsem Hanka. Baví mě fitness, zdravá strava a věčný boj s nadbytečnými kilogramy :) Pokud máte zájem o uveřejnění článku, či cokoliv jiného, klidně napište :) xfit.redakce@gmail.com