saunování

Saunování dobře zrelaxuje tělo

Domácí nebo veřejné sauny jsou stále oblíbenější, protože právě v sauně můžete odpočívat po namáhavém dni a navíc pomůžete i tělu po stránce zdravotní. Při saunování se stačí držet základních pravidel, abyste si mohli naplno užívat relaxačních a zdravotních účinků.

Posílení imunity u lidí

V sauně se hlavně pořádně vypotíte a dostanete z těla škodliviny. Kromě toho v sauně posílíte odolnost organismu především proti nemocem horních a dolních dýchacích cest. Prohřejí se klouby a vylepší se krevní oběh. Návštěvu sauny vynechte v období nemoci nebo krátce po jejím skončení, kdy je tělo oslabené. Saunování se doporučuje aspoň jednou týdně a doba pobytu by se měla pohybovat podle potřeb vašeho těla. V sauně zůstaňte tak dlouho, jak je vám příjemné. Sami poznáte, že době nebude nijak přemrštěná, když se začnete poslouchat vaše tělo.

Do sauny se vypravte, když máte suchou pokožku, aby se tělo lépe potilo. Ve finské sauně se doporučuje ležení místo sezení. Jakmile skončíte v sauně, věnujte se ochlazení těla studenou vodou a následně se usušte a trochu protáhněte. Nezapomeňte dostatečně pít.

Maximální relaxace v sauně

Při saunování si můžete připravit velice příjemné chvíle. Necháte horký vzduch působit na vaše tělo a mezitím můžete zavřít oči a poslouchat oblíbenou hudbu. Během saunování se používají také esenciální oleje, protože umí pozitivně ovlivňovat lidskou psychiku, zdraví a emoce. V teple dochází k jejich postupnému odpařování a k intenzivní stimulaci mozkového centra.

Éterické oleje si vybírejte stoprocentně přírodní a dostatečně kvalitní. Chemicky vyrobené vám nepřivodí žádné pozitivní účinky. Tělo bude příjemně uvolněné a povzbuzené. Na zklidnění a na stresové situace se hodí rozmarýnové, levandulové nebo meduňkové esenciální oleje. Pokud máte oslabenou imunitu, zvolte jedli, mátu peprnou, eukalyptus nebo borovici.

About shaylen shaylen