Kardio cvičení

Kardio cvičení nebo posilování?

Mnoho lidí se ptá, co je lepší na hubnutí – kardio cvičení nebo posilování? Obecně se posilování doporučuje pro formování těla a kardio na hubnutí. Před začátkem pravidelného cvičení si ujasněte vaše priority. Chcete hlavně zhubnout nebo vytvarovat postavu?

Zhubněte pomocí kardio cvičení

To záleží na tom, jaký máte cíl. Jestli je vaší prioritou zhubnout, doporučuje se řídit se režimem, který nejspíš znáte z hodin aerobiku: zahřátí, delší kardio, kratší posilování. Do kardia patří takové vytrvalostní pohybové aktivity, při kterých se zadýcháte a tělo je nuceno spalovat tuky. Pro zbavování tuků je však nutné se ještě držet ve správné tepové frekvenci a věnovat se cvičení minimálně čtyřicet minut. Správná tepová frekvence se u každého pohybuje v jiných číslech, lze si ji dobře spočítat, pokud se od čísla 220 odečte váš věk a vše vydělíte 0,65 a pak číslem 0,75. Po výpočtu získáte dolní a horní hranici tepové frekvence.

Nezáleží na tom, jestli se pustíte do cvičení doma, ve fitness centru nebo venku, hlavně vás to musí bavit. Jen se moc nedoporučují kolektivní sporty, kde tepová frekvence nezůstává v takové hranici, aby se spalovaly tuky. Kardio tréninky zařaďte dvakrát až třikrát týdně.

Vytvarujte si postavu posilováním

Jestliže nepotřebujete shazovat nadbytečné kilogramy, doporučují se silové tréninky. Tvarování těla začněte krátkým zahřátím a posléze posilujte s činkami nebo na strojích k tomu určených. Nejvhodnější je samozřejmě kombinace obojího – jak kardia, tak posilování. Je však možné, že z časových důvodů si budete muset vybrat jen jedno zaměření. Zkuste mezi jednotlivými sériemi moc neodpočívat, zařaďte do cvičení výskoky, dřepy a podobné druhy cviků, které současně fungují jako kardio trénink. Po pravidelném cvičení budete nabírat svalovou hmotu, která spaluje mnohem více energie a budete i hubnout.

Hodnocení
Jméno
Katka
Datum
Komentář
super, takže budud dělat oboje :D
Hodnocení
5

About shaylen shaylen