Hubnutí po padesátce

Hubnutí po padesátce, aneb ještě nepatříte do starého železa

Hubnutí po padesátce, aneb ještě nepatříte do starého železa

 

Hubnutí po padesátce – Odpoledne si ke kafíčku se zákuskem otevřete časopis, který slibuje nový “návod” k úspěšnému snížení tělesné hmotnosti. Začtete se. Článek vás zaujme, ale jediné obrázky, které text v časopise doplňují, jsou nějaké mladé ženy, vlastně spíše slečny, co vypadají, že právě vyšli střední školu.

Vy vzdychnete a zavzpomínáte si, že v jejich věku jste ručičku na váze nemusela řešit ani omylem. Poté si vzdychnete znovu, časopis zavřete a začnete se věnovat tomu, co jste si přichystala na stůl.

Poznáváte se? Pokud ano, máme pro vás radostnou zprávu. Ani vy nemusíte zůstávat se svou nadváhou smířená!

Pravda. Dolů to půjde možná o něco hůře, než těm kočenám, co jsou o generaci mladší. Ale… půjde to!

Ženské tělo se už od dětství v každém období mění a přizpůsobuje se. Po padesátém roku věku je takovou největší změnou tzv. přechod, tedy menopauza. Jakkoli je tato změna fyziologická, nejedná se v žádném případě o právě příjemnou záležitost.

Tělesný tuk se z obvyklých partií jako jsou boky a zadek přesouvá do partií, kde jste takové zmnožení tukových buněk dříve nepociťovali. Jedná se především o pas a břicho, což jistě není vítané nejenom z hlediska estetického, nýbrž také z toho zdravotního. Důsledkem tohoto přibírání může poté být zvýšení krevního cukru a následný diabetes II. typu. Zvýšení krevního tlaku, nebo zrádná osteoporóza.

Hubnutí po padesátce - metabolismus

Zásadní vliv na ukládání tuku v těle má váš metabolismus. Po padesátých narozeninách přesněji řečeno váš o poznání zpomalenější metabolismus. Ten se s věkem snižuje automaticky a nic moc s tím nenaděláte. Co ovšem ovlivnit můžete, je vaše životospráva, která je na rychlosti vašeho metabolismu znát více, než dost.Hubnutí po padesátce

Dalšími důležitými faktory, které mají na vaši postavu vliv, jsou hormony. Menopauza je taková malá hormonální bouře, přirovnatelná například k těhotenství.

Nastávají změny nejenom ve vašem menstruačním cyklu, ale také ve vašich náladách. Ty nemusí být vždy pozitivního rázu. Častými se mohou stát například deprese, které nemalé množství žen řeší právě přejídáním. Tak pozor na to. Pocity úzkosti, ať už mají původ v jakýchkoli strastích, nikdy nepřebijete jídlem. S těmi se budete muset srovnat jinými prostředky.

 

Hubnutí po padesátce - princip hubnutí

 

Nicméně, ať už je vám dvacet, nebo třeba pětapadesát, princip hubnutí zůstává stále stejný.

Vždy a beze změny se bude jednat o jednoduchý deficit kalorií. Váš výdej prostě musí být vyšší, než příjem, jinak nehubnete. A stejně, jako dvacítky, i pro vás doporučený postup zůstává zachován. Vyhoďte všechny různé prášky slibující přízračný úbytek tuku. Nekupujte žádné koktejly v prášku, ani nezkoušejte jakékoli drastické diety. Buďte k sobě nelítostné a jděte na to přes zdravý, vyvážený jídelníček a pravidelný pohyb. Jedině tak docílíte zdravého a štíhlého těla v jakémkoli věku.

 

Základy zdravého stravování vám jsou pravděpodobně jasné. Nehledejte v tom žádné složitosti. Vždyť vy přece moc dobře víte, že mrkev je zdravější, než čokoládová tyčinka. Tak se v tom zbytečně nepatlejte. Tělo si samo řekne, co potřebuje, tak mu naslouchejte. Starejte se však o to, aby byl váš jídelníček co nejpestřejší. S roky se mění i kvantita vitamínů, minerálů a dalších látek, která jsou potřebná pro tělo, které se ještě tak úplně nechystá do důchodu.

Všímejte si však, že s věkem se snižuje pocit žízně. Dostatek tekutin je důležitý nejen pro shazování nadbytečné hmotnosti, ale především pro vaše celkové zdraví, tak na to myslete a na pravidelný pitný režim nezapomínejte.

 

Pohyb je důležitým pomocníkem, na kterého není radno zapomínat. Berte však v potaz, že přece už jenom nejste taková omladina a vaše kosti jsou křehčí a svaly ochablejší.

Hojně doporučovaným sporty pro nejenom vaši věkovou kategorii jsou například cyklistika, nebo plavání. V obou případech posílíte jak svaly, tak srdce. Navíc jsou šetrné k vašim kloubům.

 

Ani z přibývajícím věkem nemusí být hubnutí taková dřina. Chce to však nejen silnou vůli a vytrvalost. Důležité je, aby vám vaše jídlo chutnalo a vy jste nemusela smutnit, že tu svíčkovou s šesti musíte vyměnit za kuřecí na zelenině s rýží.

Pohybové aktivity, kterými si budete zpestřovat život vás nesmí jakkoli omezovat a hlavně vás musí bavit. Pokud se do změny budete nutit a zdravější život se nestane vaším koníčkem, nikdy se výraznější a dlouhodobé změny nedočkáte a pokud ano, vůbec z ní nakonec nebudete mít radost, protože těšit se máte nejenom z výsledku, ale také ze samotné cesty.

 

Hubnutí po padesátce - nechte si poradit od profesionálů zdarma

 

Dnešní ženy mají výhodu v tom, že si mohou nechat poradit. Není vyjímkou, že se dá najít i výživový poradce zdarma. Takové služby například nabízí Naturhouse, kde Vám zdarma poradí.

Hlavně to však nikdy nevzdávejte! A nezapomínejte, výsledky jsou vždy přímo úměrné vašim snahám.

About Hanka

Hanka
Ahoj, jsem Hanka. Baví mě fitness, zdravá strava a věčný boj s nadbytečnými kilogramy :) Pokud máte zájem o uveřejnění článku, či cokoliv jiného, klidně napište :) xfit.redakce@gmail.com