Budování pevných svalů

Pravidelně trénujete a snažíte se o získání pevných svalů? Základem je pravidelná pohybová aktivita a správná výživa. Zásadní je pro stavbu svalů dostatek bílkovin, ale nezáleží jen na proteinové stravě, velký význam mají také jiné složky výživy.

Příjem bílkovin

Tělo potřebuje pestrou a zdravou stravu, což znamená mít vyvážený jídelníček. Obecně se trenéry doporučuje příjem padesáti až šedesáti gramů bílkovin u žen. V případě, že mají ženy sedavé zaměstnání, stačí ještě menší příjem. Pro růst svalů není důležité jenom množství přijatých bílkovin, ale také dobré načasování jejich příjmu. Bílkoviny by měly být rozděleny do menších porcí po celý den. Největší podíl bílkovin by měla být k večeři.

Podle odborníků se snižuje potřeba bílkovin, pokud se přijímá více tuku. Většina osob snižuje tuky snížením tuků a uhlohydrátů v potravě. Tělo si při malém příjmu cukrů a tuků bere energii z proteinů a nemůže ji tedy využít pro budování svalové hmoty. Nabrat svaly značí dodávat do organismu potřebné množství kalorií s ohledem na tělesné proporce. Zároveň se musíte držet vyváženého poměru výživových složek – bílkovin, tuků a cukrů.

Sacharidy v jídelníčku pro získání svalů

V jídelníčku byste rozhodně neměli vynechávat zdravé sacharidy, kam patří například celozrnné výrobky, ovoce, zelenina nebo luštěniny. Jde o zdroj kvalitního paliva, které oceníte při formování vaší svalnaté postavy. Zapomeňte na sladkosti a potraviny s rafinovaným cukrem.

Nezapomeňte na tuky!

Tuky se neprávem podhodnocují a určitě by se měly v omezeném množství vyskytovat ve stravě.i tuky jsou dobrým zdrojem energie po silovém tréninku zaměřeném na zvýšení svalů. Zdravé tuky pozitivně ovlivňují fungování lidského těla. Ke zdrojům kvalitních tuků patří například avokádo, semínka, ořechy, ryby nebo olivový olej lisovaný za studena.

About shaylen shaylen