boj s nadváhou

Bojujte s nadváhou chytře

Bojujte s nadváhou chytře

 

Uspěchaný životní styl, stres, nepravidelné stravování a nedostatek pohybu – to jsou v současné době nejčastější příčiny nadváhy. Každý den si mnoho žen a dívek dá předsevzetí zhubnout. Často tomuto rozhodnutí předchází kritika partnera nebo přátel. Impulsem k držení diety bývá také známé „hubnutí do plavek“. Nejde však jen o nepříjemné pocity na dovolené, či před drahou polovičkou. Dalšími důsledky nadváhy a obezity jsou mnohdy vážná onemocnění. Od bolesti přetížených kloubů, přes cukrovku až po řadu kardiovaskulárních problémů.

Co s tím? Řada žen řeší situaci drastickou dietou, která je pro organismus zcela nevhodná. Dále hrozí velké riziko tzv. jojo efektu, tedy opětovného nárůstu hmotnosti po dietě. Lze však hubnout chytře. Je mnoho způsobů, jak zlepšit svou postavu a s tím i celkovou fyzickou a psychickou kondici.

Zkusme na chvíli odhlédnout od hubnutí „snadno a rychle“. Faktem je, že skoro nic nejde bez práce a hned. To však ještě nutně neznamená, že to půjde „pomalu a těžce“!

Základem všeho je to, jaký si zvolíme přístup. A také pár věcí, na které je potřeba se zaměřit.

1. Jídlo

ideální je celozrnné pečivo, co nejméně bílé pšeničné mouky, přírodní sýry, maso (kuřecí, krůtí, ryby), šunky s co nejvyšším obsahem masa. Na svačinu je ideální ovoce. Vyplatí se investovat do kvalitnějších potravin, mnohdy je cenový rozdíl v rozmezí pár korun, avšak kvalita je mnohem vyšší! Naučte se číst složení potravin! Upřednostněte kvalitu před kvantitou. Jezte 5x denně, menší porce.

2. Pohyb

nemusí to nutně znamenat hodiny v posilovně. Málokdo má v dnešní době čas na sportování. Nesmí se však z našich životů vytratit. Jednou z možností jsou samozřejmě posilovny. Je to pro Vás drahé? Začněte běhat nebo cvičit doma! Vyčleňte si 20 minut v části dne, která Vám vyhovuje. Podle situace se snažte tento čas vyplnit sportem, ať už půjde o lekce tance, jógu, cvičení doma, posilování doma, běhání, nebo posilovnu. Na internetu naleznete mnoho tipů na domácí cvičení.

3. Odpočinek

žijeme v uspěchané době plné stresu. Je nesmírně důležité se každý den alespoň na 10 minut zastavit. Stejně jako u sportu se pokuste vymezit si v určitou hodinu čas a v něm se věnujte pouze sobě. Lehněte si a chvíli pravidelně dýchejte, uvolněte se a pokuste se na nic nemyslet (je to těžké, ale nedejte se odradit prvním neúspěchem – zkoušejte to každý den a za pár dní uvidíte zlepšení).

4. Optimismus

s tím to půjde mnohem lépe!

Tip: Zkuste se na svoji dietu nedívat jako na d i e t u. Prostě to takhle nenazývejte! Řekněte známým, přátelům, či partnerovi, že se snažíte žít zdravěji! Je to přeci pravda! Slovo dieta nám podvědomě nutí, že musí být úspěšná. Nutí nás do každodenního stoupání na váhu, a pokud se čísla nehýbou prudce směrem dolů, máme tendenci propadat depresi a pocitu, že je všechno marné a stejně „nic nefunguje“.

Dále také nemůžeme zažít osobní prohru v podobě neschopnosti drastické diety dodržet. Žádná dieta totiž není! Jen zdravější životní styl. Nečekejte zázrak! Važte se jednou za dva týdny. Pokud se váha drží na stejném čísle, nezoufejte. Za dva týdny to bude lepší! Jen o kilo? Nevadí! To je přeci lepší, než nic! Pokračujte dál a uvidíte, že se začnete cítit lépe. Zcela jistě budete hubnout pomaleji, než s kdejakou přísnou dietou. Na druhou stranu máte jistotu, že hubnete zdravě a bez rizika jojo efektu. Výsledky se projeví na Vašem těle i duši.

About Hanka

Hanka
Ahoj, jsem Hanka. Baví mě fitness, zdravá strava a věčný boj s nadbytečnými kilogramy :) Pokud máte zájem o uveřejnění článku, či cokoliv jiného, klidně napište :) xfit.redakce@gmail.com