jak-se-citit-fit-titulni-obr

5 tipů, jak se cítit stále fit: Hýbejte se a nezapomeňte se usmívat

Léto se pomalu mění v podzim. To neznamená jen chladnější počasí a kratší dny. Ale také větší náchylnost k nemocem a značně zhoršenou náladu. Tu dost často ovlivňují i přibývající kila. Nepropadejte panice. S našimi tipy budete fit po celý rok!

Buďme k sobě zcela upřímné. Léto skončilo a dost z nás má pocit, že je do konce roku nic příjemného nečeká. Místo grilování na zahradě, nebo popíjení drinků u moře sedíte celý den v kanceláři a doma na vás čekají jen úkoly a hory špinavého nádobí.

Než ale začnete lamentovat, jak je k vám život hrozně nefér, když všechno hezké od vás tak rychle utíká, zastavte se a zkuste se sama nad sebou zamyslet. Váš život držíte pevně ve svých rukách a jste to právě vy, kdo ho může změnit k lepšímu. A to nejen z hlediska vaší kondice.

Pojďte se spolu s námi podívat, co pro tuto změnu můžete udělat. Ideálně ještě dnes!

Malé tipy pro každý den

Když jde o velké změny, ne vždy se člověku podaří je do svého života zařadit ihned. Pokud máte zkušenosti s tím, že vám vaše nadšení vydrží jen po dobu několika dní, zkuste začít s něčím menším. Jakmile si danou věc osvojíte, teprve pak k ní připojte další.

Určitě stojí za to, abyste:

  • Začala pravidelně snídat
  • Si každý den udělala několik minut jen pro sebe (třeba u kávy, nebo ve vaně)
  • Začala chodit po schodech
  • Si alespoň jednou za měsíc udělala malou radost (koupí knihy, rtěnky…)
  • Začala chodit spát o chvíli dřív, než do teď (můžete začít s 15 minutami a tento čas postupně prodloužit)
  • Začala více chodit pěšky
  • Více rozmlouvala s lidmi

Většina z výše uvedených tipů je velmi snadná, takže by neměl být problém alespoň polovinu z nich dodržet.

Pokud vás trápí špatná kondice, začněte tím, že místo výtahu budete pravidelně používat schody. Úplně mimo není ani vystoupit o jednu zastávku dříve od vašeho zaměstnání a zbytek dojít pěšky. Pravidelná snídaně zase pomůže tomu, že tělo nebude ukládat přebytečné tukové zásoby okolo vašich boků či zadečku.

Aby vám šlo hubnutí snáz, neměla byste zapomínat ani na vaše duševní zdraví a pohodu. Proto se nebojte být trochu sobecká. Trvejte na tom, abyste měla každý den alespoň půl hodiny jen pro sebe. V tomto čase si přečtěte kus knihy, podívejte se na další díl svého oblíbeného seriálu, pijte kávu, koupejte se či meditujte. Fantazii se meze nekladou.

Také na sebe buďte hodnější. Není důvod, proč byste si jednou za měsíc nedopřála své oblíbené jídlo, nebo třeba novou knihu do vaší knihovny. Velkou službu si prokážete i tím, že začnete chodit dřív spát. (Pro začátek stačí opravdu jen o chvilku.) Kontakt s okolím zase neztratíte, když se naučíte prohodit jednu či dvě věty s prodavačkou v obchodě.

Dlouhodobé projekty

Když už jste zvládla do života zakomponovat některé z výše uvedených tipů, můžete si dovolit vrhnout se na něco trochu většího. Neříkáme, že vás to nebude stát jistou dávku odhodlání a práce. Vaše píle se vám ale bohatě vrátí na vaší spokojenosti a kondici. Jste připravená?

Změňte účes

Říká se, že změna je život. A protože i vy jste se rozhodla svůj život krapet vylepšit, není důvod, proč by váš nový postoj nemohla podtrhnout nová volba účesu. Máte vlasy krátké, ale zatoužila jste po platinové blond hřívě? Nechte se odbarvit a než vám vlasy dorostou, opatřete si kvalitní clip-in prameny. Celý život nosíte vlasy dlouhé, ale není to najednou ono? V tom případě zvolte šik mikádo. Bohatě ale stačí i trochu jiná volba barvy, nebo třeba barevné ombré, které zmizí po pár umytích.

zmente-svuj-uces

Péče o vlasy a 13 chyb, kterých se musíte vyvarovathttps://dokonalyuces.cz/13-chyb-v-peci-o-vlasy/

Začněte cvičit

Abyste byla zdravá a v kondici, je potřeba si čas od času nasadit tepláky. Jestli nestíháte hodiny skupinových lekcí, najměte si osobního trenéra, nebo vsaďte na individuální sport. Tím může být běh, jízda na kole, plavání nebo třeba brusle. Doma si zacvičíte i jógu, nebo HIIT. Důležité je však to, abyste u sportu opravdu vydržela a brala ho skutečně vážně. Jen dlouhodobá a cílená snaha přináší kýžené výsledky.

zacnete-cvicit

Jste to, co jíte

S hubnutím a zdravím vašeho organismu úzce souvisí i to, co běžně jíte. Když už se vám podařilo překonat svou nechuť ke sportu, zkuste udělat vše proto, aby vaše úsilí nepřišlo vniveč tím, že se stravujete špatně.

To znamená, že po běhu sáhnete třeba po bílém jogurtu a banánu, než po čokoládě a balíčku smažených brambůrků. Také se více zajímejte o složení potravin, které kupujete. Neměly by obsahovat zbytečné cukry, škroby a éčka. Pokud to jde, vyhněte se polotovarům a fast foodu. Místo toho dejte šanci ovoci, zelenině a jídlům z čerstvých ingrediencí. (Ale pozor, ani zdravé potraviny nelze jíst v neomezeném množství.)

Pravidla zdravého životního styluhttps://www.zivotzeny.cz/zivotni-styl/pravidla-zdraveho-zivotniho-stylu-spanek-stridmost-v-jidle-a-pohyb/

Zatočte s kouřením

Nedovede si svůj život představit bez zapálené cigarety? Pak vám asi nemusíme říkat, jak moc tím škodíte vašemu zdraví. Nejde ale jen o to, že si zakládáte na astma a v horším případě i na zákeřnou rakovinu. Kouření se dost výrazně podepíše i na vašem vzhledu. A to o mnoho let dříve, než k tomu dostanou příležitost některé závažnější nemoci.

Když přestanete kouřit včas, budete zdravější. Také nebudete tak rychle stárnout a za ušetřené peníze si budete moci koupit tu drahou dovolenou či kabelku, o které už tak dlouho sníte.

Naučte se smát

Asi úplně nejtěžší bod z celého seznamu. Kdo by měl chuť se smát, když máte v životě tolik trápení a starostí? Pravdou je, že pokud se naučíte na život koukat v trochu lepších barvách, uděláte pro své zdraví to nejlepší. Smích prodlužuje život, pomáhá redukovat stres a vyplavuje hormony, které zlepšují náladu a posiluje srdce. Tak se přestaňte škaredit a směle do toho!

Jaké jsou vaše tipy, abyste zůstala fit? Napište nám do komentářů.

Další zdroje: https://www.blesk.cz/clanek/radce/302296/6-rad-jak-se-citit-fit.html, https://odtucnit.cz/9-rad-pro-krasu-dlouhy-zivot/, https://www.femina.cz/9-tipu-jak-se-citit-svezi-a-fit/, https://fitactive.cz/joga/

About Hanka

Hanka
Ahoj, jsem Hanka. Baví mě fitness, zdravá strava a věčný boj s nadbytečnými kilogramy :) Pokud máte zájem o uveřejnění článku, či cokoliv jiného, klidně napište :) xfit.redakce@gmail.com